Voor Mark de Jong van Tour de Ville zijn de nieuwe eisen totaal geen probleem. Sterker nog, de van oorsprong groene Eindhovense pakketpionier voldoet al 9 jaar (sinds hun eerste bestelbus) aan de milieueisen van de gemeente. Lees zijn hele verhaal
Jac van de Graaf van stomerij Cristal Cleaning Eindhoven begon 3 jaar geleden na te denken omdat zijn bestelbus aan vervanging toe was. Zijn keus viel op een elektrische bus. “Aan een elektrische bestelbus is weinig mechanisch onderhoud, wij rijden hooguit 100 kilometer per dag, dat halen we makkelijk met de accu. Bovendien zat er subsidie op de aanschaf. Ik zou het iedereen aanraden.” Lees zijn hele verhaal
Het was het spontane binnenlopen van de maatwerkadviseur die bloemist Henry Pasmans aan het denken zette. “Die subsidie voor elektrische auto’s en de investeringsaftrek bleef in mijn hoofd hangen.” In februari schafte hij er een aan. “Onze klanten vinden het ook prettig dat we zo veel mogelijk duurzaam zijn”. Lees zijn hele verhaal
Toen de diesel koelbus op was besloot het bestuur van de Stichting Voedselbank Best e.o. voor een elektrische koelbus te gaan. “Daarin speelde het milieu zeker een rol, ook wist ik dat er strengere milieuregels aan kwamen”, vertelt voorzitter Bart Wigman. Lees zijn hele verhaal
Meer weten? Of zelf een gratis maatwerkadvies emissievrij rijden aanvragen? Kijk hieronder voor meer informatie.