Klantreis
Dit verbeteren van onze dienstverlening doen we aan de hand van een klantreis. Een methode waarin we stap voor stap het pad bewandelen dat ook een ondernemer bewandelt bij contact met de gemeente. En vanuit dat perspectief kunnen we een proces veranderen.
Meedenken over oplossingen
Tijdens het inzichtelijk maken van een klantreis hebben we gesproken met ondernemers die hebben meegedacht over bepaalde oplossingen. Om te onderzoeken hoe ondernemers huidige klantreizen ervaren en hoe we die kunnen verbeteren. Die interviews en gesprekken met in totaal 28 ondernemers en 5 vertegenwoordigers van samenwerkingspartners leverde waardevolle inzichten op.
Belevingsthema's
Uit de gesprekken zijn verschillende belevingsthema’s naar voren gekomen. Deze thema’s geven inzicht in hoe ondernemers de gemeente ervaren, waar ze tegenaan lopen en wat ze van de gemeente verwachten. Elk thema is onderbouwd met de meest sprekende quotes die we uit de interviews hebben gehaald. Lees meer in het document hieronder.
Terug- & vooruitblik
In een lunchbijeenkomst eind januari 2025 werden ondernemers, sectorhoofden, afdelingshoofden en collega's kort mee genomen in het proces van de klantreis, de uitkomsten en de vervolgstappen. En er was een kleine expo van de inzichten uit de werksessies. De posters en de presentatie kun je hieronder bekijken.
-
expo posters ondernemersklantreizen (18.46 MB)